کد مقاله را وارد کنید !
بررسی رابطه ی سرمایه ی روانشناختی وفرسودگی تحصیلی دانشجویان
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : راضیه دهقان* 1
1- دانشگاه
چکیده :
چکیده پژوهش، روش بود. دانشجویان تحصیلی فرسودگی و روانشناختی سرمایه رابطه بررسی هدف پژوهش حاضر ساله که در سال تحصیلی 32 تا 22 دانشجویان تمامی شامل پژوهش، جامعه . بود همبستگی نوع از توصیفی ری گی نمونه در از روش استفاده با آماری بودند. نمونه تحصیل به در دانشگاه آپادانا شیراز مشغول 1403 - 1404 و های گیری در این پژوهش پرسشنامه انز لوت روانشناختی سرمایه ابزارهای اندازه . شدند انتخاب 70 دسترس نفر همبستگی پیرسون از استفاده با ها بود. داده ) 1997 ( همکاران و برسو فرسودگی ) و 2007 ( تحصیلی آولیو مولفه نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد . گرفتند قرار تحلیل و تجزیه SPSS26 افزار مورد نرم در چندگانه رگرسیون p ) ، = 0 / 004 = t ، 7 / - 31 ( آوری تاب ، = p ) 0 / 000 = t ، 4 / - 04 ( امیدواری = p ) ، 0 / 000 t ، = - 6 / 01 ( خودکارآمدی ی بین و معناداری پیش منفی در دانشجویان را به طور فرسودگی تحصیلی p ) ، = 0 / 000 = t ، - 6 / 23 ( بینی خوش تواند به کاهش فرسودگی تحصیلی در میان دهد که تقویت سرمایه روانشناختی می این موضوع نشان می کند. می دانشجویان کمک کند. تحصیلی رسودگی ف ، روانشناختی سرمایه
بازدید امروز
26
بازدید دیروز
44
بازدید کل
126,579
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !