-
محور شماره 1
-
روانشناسی بالینی
-
روانشناسی عمومی
-
روانشناسی تربیتی
-
روانشناسی شخصیت
-
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
-
روانشناسی سلامت
-
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
-
روانشناسی ورزش
-
روانشناسی رشد
-
علوم اعصاب
-
روان پرستاری
-
روانشناسی صنعتی و سازمانی
-
رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی
-
درمان های شناختی-رفتاری
-
نوروساینس تربیتی (یادگیری و آموزش بر پایه علوم اعصاب)
-
روان پزشکی

نشریه " مطالعات ......... " در سیویلیکا نمایه میشود.

دسترسی آزاد به مقالات نشریه " مطالعات .........

COPE

سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)

سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی با اهمالکاری
دوره و شماره : آماده انتشار
1- دانشجو
2- استاد یار
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین اهمال کاری تحصیلی و ویژگی های شخصیتی در میان دانشجویان
دانشگاه آپادانا انجام شد . پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهشی توصیفی و از نوع
همبستگی بود . جامعۀ آماری دانشجویان دانشگاه آپادانا بودند که از 250 پرسشنامه آنالین 110 پرسشنامه
توسط دانشجویان پر شد ، که شامل هم دانشجویان دختر و هم پسر به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب
شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه های اهمالکاری تاکن )16 _تی پی اس(و شخصیتی نئو)60 _اف اف
آی(بود .داده ها در برنامه اس پی اس اس نسخه 26 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند . در بخش آمارهای
توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و پیش فرض ها بررسی گردیده و در نهایت در قسمت استنباط آماری به
بررسی فرضیه های پژوهش پرداخته شده است. یافته های به دست آمده از همبستگی پیرسون گویای این بود
با اهمالکاری مثبت و انعطاف پذیری(0/05r و 0/31=>P) که جهت رابطه بین روان نژندگرایی(P<0/01) با اهمالکاری منفی بود و همین طور از یافته های به دست (r و -0/26=>P ) و باوجدان بودن(0/01r-0/19=βو -0/28>P ) و انعطاف پذیری (0/05=βو 0/30>P آمد از رگرسیون ، افزایش بعد روان نژندگرایی )0/05
( به صورت منفی و معنادار پیش بینی کننده های اهمالکاری هستند. =βو -0/31>P و باوجدان بودن 0/05
) نتایج نشان داد که بین اهمالکاری تحصیلی و ویژگی های شخصیتی ( روان نژندگرایی ، انعطاف پذیری و
باوجدان بودن)همبستگی معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی :